2011. február 17., csütörtök

Milyen magas vagy?

Ez a kis szerkenyű az ajtó tetejére szerelhető. Az NXT-t meg felakasztottam egy eredetileg fogasként funkcionáló, de egy tábla felakasztására használt, ajtóra ragasztható akasztóra és összekötöttem az ultrahangos érzékelővel.

Mindezek után beprogramoztam úgy, hogy ha alá állsz, megmondja hány cm magas vagy. Ezt úgy csinálja, hogy megadtam milyen magasan van az érzékelő, majd beprogramoztam, hogy ha érzékel valamit megmérje milyen távol van és ezt kivonja az alap magasságból. Ezáltal megkapjuk, hogy aki vagy ami alatta van milyen magas.


Itt látható fölszerelve az ajtóra.



A tábla.
A tábla felirata lényegre törő és igen fontos, mivel egyszer áramot vezettem a kilincsbe, egy csengő, egy trafó és egy 9 voltos elem segítségével, de erről majd később írok. Mára csak ennyit.

2 megjegyzés:

  1. Ügyes, mint minden eddigi! Ezt pedig már csak kombinálni kellene a jó öreg filctollas vonalkákkal az ajtófélfán, persze nem manuálisan meghúzva, ha már egyszer ott van a robot :o) Hozzá egy időpecsét és máris látjuk, hogy a robotok fejlesztője nem csak szellemileg, de magasságát tekintve is töretlenül fejlődik.
    Gratulálok, István

    VálaszTörlés
  2. Bizony, bizony már 149cm vagyok (már majdnem második a tornasorban). Amúgy köszönöm a dícséretet és a biztatást.
    Üdv, Domi

    VálaszTörlés