2011. március 21., hétfő

Sokkolom a kezét!

Sziasztok!

  Elnézést a majdnem egy hónapos elmaradásért, de beteg is voltam meg a kártyaosztón dolgoztam, ami végül sajnos nem jött össze.
  Egyik lelkes (és szorgalmas) olvasóm írt egy "hosszabb lélegzetű" e-mail-t (amit nagyon köszönök neki) amiben azt taglalta, mennyire fontos az ember által készített robot, amit az ember saját magáról mintáz, és idézem: "ha nagyon tökéletesre sikerednek akar is rájuk hasonlítani". Igaza is van abban, hogy legtöbbször a robot precízebb az embernél és sokkal "türelmesebb". Egy szó mint száz, az emberi lustaság nélkül szerintem ma nem lenne robotika, viszont a szülők ezt nem mindig díjazzák. Az olvasóm legfőképp arra akart utalni, hogy milyen fontos az emberi életben a robotok jelenléte.
  Na, ez nem a hasznos robotok egyike, hanem a saját szórakoztatásomra és bátyám idegesítésére kreált kis autó, amit a már említett sokkolóval építettem egybe. Ez a szerkentyű a "varázsdoboz".
  Ha ismeritek a csengő működési alapelvét tudjátok miért kell hozzá trafó és, hogy csinál 220-ból 9 voltot. No, hát ezeket a dolgokat tudva nem kellett nagy fantázia ahhoz, hogy kipróbáljam, működik-e fordítva. Csodák csodájára bevállt, így könnyedén csináltam egy 9 voltos elemből 220 volt feszültséget, azért nem halálos csak rendesen megcsap. Azok számára akik nem értik elmagyarázom (de szülői engedély nélkül senki ne csinálja utánam). Van a 9 voltos elem ami meghajtja a csengőt, ez azért kell, hogy szaggassa az áramot, mivel a trafó csak váltóárammal tud működni. Ezek után a 9 voltos elemet rákötöttem a trafóra, ami a 9 voltot kb 220 voltra transzformálta. A tudás birtokában már készenállunk a videók megtekintésére:

                                                      A "varázsdoboz" belülről.
A sokkolás élesben apukámon tesztelve.
Végül arról még nem beszéltem, hogy androidos telóra van mindstorms irányító program, ezzel távirányítani is lehet.

Még annyit, hogy a szavazás lezárult. Az esernyő, a járgány és a magasságmérő közül fölényesen az esernyő nyert, de sajnálatomra csak 4 ember szavazott.

Viszlát legközelebb!

8 megjegyzés:

  1. Mit meg nem tesz egy apa a fia műszaki és szellemi épülése érdekében! Még jó,hogy nem gyógyszer kutatásokkal foglalkozol :)
    No és eljutottál oda, hogy kicsi zöld robottal vezérelsz robotot. Ügyes!

    VálaszTörlés
  2. Szia KiDomi!

    Nagyon jó, hogy rátaláltam erre a blogra. A kártyaosztó és a magasságmérő szerintem zseniális. Már alig várom, hogy a gyerekeim iskolások legyenek és érdemes legyen beruházni a lego robotra. Addig is idejárok ötletekért :o)
    További sok sikert!
    Zsolt

    VálaszTörlés
  3. Hát igen István, apu mindíg kézségesen segít tesztelni robotjaimat, bár e szempontból szerintem az előzőek jobban tetszettek neki.
    A sokkoló ötlete is tőle származik, mert ő is megcsinálta kb. ilyen idős korában. A gyógyszerkutatás terén csak addig jutott, hogy hipermangánnal és glicerinnel leégette a fél íróasztalát, de ebbe most inkább ne menjünk bele. Amúgy köszi a kommentet és olvasd továbbra is a blogomat.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsolt!
    Én is nagyon örülök, hogy rátaláltál a blogomra és, hogy ennyire tetszik. Azt mondanám neked, hogy egy ilyen robot nem olcsó mulatság, de szerintem érdemes megvenni, ha kellő képpen érdeklődnek a gyerekek a robotika után. Amúgy köszi a biztatást és ha bármi ötleted van, hogy mit lehetne építeni, akkor csak írd meg bátran.

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok a bloghoz is, meg a robotozáshoz is, érdekes, mert ma a rádiónkban a mesterséges intelligenciáról csinált műsort gerlei gábor (gg), ha érdekel, apád tudja, hol s hogy kell meghallgatni.

    Egyébként a video kamerátoknak is építhetnél egy kis kocsit, amiről felvételeket készíthet a kamera - és ezt lehet aztán fűszerezni olyannal is, hogy kövessen valakit a kamerával felszerelt kiskocsi, mint egy szereplőt.

    VálaszTörlés
  6. Szia Domi! Most olvastam át a bejegyzéseidet és egyszerűen zseniálisak! :) Az én időmben még csak a LEGO Technik volt a menő, volt nekem is bőven belőle, imádtam építeni!

    Ez viszont sokkal érdekesebb és nehezebb dolog, több műszaki érzéket és kreativitást igényel, de pont ezért jó.

    Ez az androidos távirányítás nagyon tetszik, ebből még többet ki lehetne hozni, pl. valamilyen pingponglabda elkapó gép, vagy robotkapus, ami a felé tartó labdák irányába mozdul....

    Sok sikert a továbbiakban, remélem lesz még bejegyzés!

    Üdv: Roland (Metodus)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Roland!

    Hát igen a LEGO Technik is jó, vannak benne jó dolgok pl.: infrán irányítható motorok. Na, de azoknak, hogy mondod meg, hogy merre menjenek és/vagy mennyit? Erre a kérdésre nem tudtam választ adni, ezért lett MINDSTORMS-om. Az ötletelést köszönöm, de még majd egy későbbi (mivel lesz még) posthoz is kellenének újabbak. Köszönöm a biztatást is.

    Üdv: Domi

    VálaszTörlés
  8. Domi, Apád sokkolójára emlékszem! :) meg arra is, hogy néha átvert, kopogtam az ajtaján, és mondta, hogy "neeeem, nincs bekapcsolva a 9V-os elem az ajtókilincsbe"... :DD áááá dehogy. :)))
    Pussz :)))

    VálaszTörlés